türkxatun 



türk qadın xatun arvad qız ana bacı yoldaş arxadaş emekçi



SOZUMUZ LINKS

Turkxatunتورك خاتين qadincaقادينجا تركه ن- تركيم وئبلاقي بيزيم مرضييه

سٶزوموز سٶزوموز

سؤزوموز- وبلاگ عمومى تركهاى ايران
سؤزوموز- در پرشين بلاگ
ايلخان- تركهاى جنوب و مركز ايران
افشار- وئبلاگ تركهاى خراسان
آدليم توركلر- مشاهير تركهاى ايران
شاه ايسماعيل ختايى صفوى
دده قورقود وئبلاگى


HOME
ARCHIVES
EMAIL



Moda-Deb Xeberleri

Moda-Deb

باغلانتىلار-لينكلر-سايتلار

گونئی آزه ربایجان قادین درگیسی قادینجا-آزه ربایجان قادین درگیسی
Qadın
آذر قادين(حقوق زنان حقوق بشر است)
گونئی آزه ربایجان اؤيره نجي قادینچیلار
آزه ربایجاندا قادین سسی
توركييه قادينلاري
قادين-اردم وئبلاگى
دورنا- قادين صحيفه سى
تريبونت- قادين مسئله سى بؤلومو
قادين مساله سى-اوجاق
قادين لار- آمئريكانين سسى رادييوسو

جمعيتهاى زنان در آذربايجان- آذربايجاندا قادين درنكلرى


Çağdaş Azerbaycan Kadınları
Creative Women Association
Azərbaycan Qender İnformasiya Mərkəzi
Azərbaycan Qadınlarının Respublika Cəmiyyəti
Azərbaycan Qadınlarının Bakı Asosiyasiyası
Azəri-Türk Qadınlar Birliyi
Dilarə Əliyeva adına Azərbaycan Qadın Huquqlarını Müdafiə Mərkəzi
Azerbaycan Qadın ve İnkişaf Mərkəzi
"Sevil" Azərbaycan Qadınları Məclisi
"Neftçi" Qadınlar Cəmiyyəti
Azərbaycan Respublikası "Əlil Qadınlar" Cəmiyyəti
Azərbaycan Respublikası "Universitet Təhsilli Qadınlar" Cəmiyyəti
Yəhudi Qadınlarının Humanitar Asosiyasiyası
Azərbaycan Respublikası "Nəcib xanımlar" İncəsənət Birliyi
Azərbaycan Respublikası Yaradıcı Qadınlar Asosiyasiyası
Şəhid Uşaqları və Anaları Xeyriyyə Mərkəzi
Qender və İnsan Huququ Araşdırma Birliyi
"Qadın və Muasir Dünya" Sosiyal-Xeyriyyə Mərkəzi
"Göyçe Gölü" Qadınlar Cəmiyyəti
"Ãœmid" Analar Cəmiyyəti
Qadın Problemlərinin Tədqiqatı Birliyi
"Sənsiz" Xeyriyyə Cəmiyyəti
Azərbaycan Ziyalı Qadınlar Birliyi
Azərbaycan Qadın-Menecerler Asosiyasiyası
"Tomris" Analar Cəmiyyəti
"Məneəvi Tərəqqi" Qadın İctimayi Birliyi
Respublika "Şəhid Anaları" Xeyriyyə Mərkəzi
"Azәrbaycan Qadınları Zaqafqaziyada Sülh vә Demokratiya Uğrunda" Tәşkilatı
Başqa Təşkilatlar

Audio-Video

Xurşid Banu Natəvan- Şe'ləri
Qulaq Asın: Azərbaycan Mahnıları- MP3
سحر خانيم: ايتگين اولدوز
نيگار رفیع بیلىدن بير شئعر: یئردن قالخان طيياره لر
گوگوش واشينگتوندا
قادينلارين آذربايجان و دونيادا ساتيلاماسي
فيرانسادا ايسلامي حيجاب مساله سي
آذربايجاندا قادينلارين سئچگیلرده ايشتيراکی
آمريكادا قادينلارا تجاووز
ايراندا قيز و قادينلارين دورومو- وضعيت زنان و دختران در ايران
Listen To Aziza Mustafazade
فيدان و خورامان قاسيمووايلا-ابوظبى كونسئرتى

زهره وفايى: آثار-ياپيت لار

آذربايجانين ميللي حركتي و آمريكا
تاريخ بيزي گؤزله مه يه جك!
آفت هاى حركت ملى
عصرين هانسى بؤلومونده دايانميشيق؟
نارضايتي ها را جدي بگيريم!
اشتباه بزرگ خليفه معتصم
حيدر عم‌اوغلو
مزدك
چرا آذربايجان قهرمانان خود را از ياد نمي برد؟!
آثار باستاني آذربايجان به روايت تصوير -۱
اوشاق نمايشي: يارديم چيل دوستلار
زهره وفايي نين اثرلري
غوربتده‌ سؤنموش‌ اولدوزلار
زهره‌ وفائی‌: «مكتوب‌»
انجمن‌ كتاب‌ دوستان‌ آذربايجان‌

يازار-قوشوقچو-آراشديرماچى-اديب. نويسنده-شاعر-محقق

پريسا بابائی‌ فرد
مينا اسدلي
فريده اصغرنيا
ثريا بخشي
ليلا حيدري
عاشيق پرى خانيم
شمس كسمائى
ايرئنه مليكوف
زهره وفايى
پروين اعتصامى
خورشيدبانو ناتوان
مه ستى گنجوى
مدينه گلگون
حكيمه بلورى
شراره انصارى

Məqalələr-Azərbaycan Türkcəsində

قادينلاری آييريتماغی ياساقلاما کونوانسييونو
آذربايجان قادين‌ حركاتي: تئللي‌ زري‌ و سريه‌ خانيم‌
ايسوئچلى قادينلارين ايجتيماعى-سيياسى دوروملارى
حيجاب رونئسانسى
بيرليكده ياشاما و هله ده سئوگيلى قالابيلمه
آذربايجاندا قادين مطبوعاتى

يازيلار-آراشديرمالار. نوشته ها-بررسىها

زنان‌ تبريز در سنگرهاي‌ مشروطه‌خواهي
حق راى زنان آذربايجان: نخستين در ايران وعالم اسلامى
زن ترك هرگز در هم نخواهد شكست
مساله زن و تبعیض جنسی در ایران-صداى اروميه
ستم ملي و ستم جنسي در ايران-عليرضا اردبيلى
ملاحظاتى در باره مساله زن-اشرف دهقانى
٨ مارس روز جهانى زن-اشرف دهقاني
ويژه نامه روز جهانى زن-دونيا قادين گونو. آبتام
جايزه صلح نوبل در خدمت تداوم خشونت در ايران

Women of Azerbaijan- English Articles

Seljuk female clothing
Women in Turkish Safavid Era
Timurid and Safavid Women in the Visual Arts
Women's Rights in Azerbaijan
Status of Women in Azerbaijan
Azerbaijan: Women And Work
Rights for Women, Mirvarid Dilbazi
To Marry A Westerner?

كتابخانه زن- قادين كيتابليغى

داستان زندگى رفيق هريسى- مرضيه اسكويى
دختران كولى- مرضيه اسكويى
تجربه نخستين مرگ- مرضيه اسكويى
برخي از آثار اشرف دهقاني

سياست دونياسى- دؤولت قادينلارى. دنياى سياست- دولت زنان

توميريس
طاهره زرين تاج قره العين
طاهره زرين تاج قره العين
مرضيه اسكويى
اشرف دهقانى
فاطمه امينى
زينب پاشا
تئللى زرى- سرييه شاهسئون

ملكه لر٫ پرنسس لر

زهرا خانم تاج السلطنه قاجار
ملكه جهان قاجار
مهد عليا
شاهزاده اشرف فخرالدوله
عصمت الملوك دولتشاهى

رسيم-هئيكل-معمارليق. نقاشى-مجسمه سازى

فرح نوتاش
مهشيد رحيم تبريزى
سپيده فرزام
فرح اصولى-زنجان
Mustafa Zadeh Aziza

صحنه-سينما-تئاتر

گوگوش: رسيملر- عكسها
جميله شيخى
تهمينه ميلانى
مينا جعفرزاده
افسر اسدي
ثريا حكمت
نسرين مقانلو
فرحناز منافى ظاهر
زيبا نادري
شيرين بينا
First Azerbaijani Woman on Stage, Shovkat Mammadova

موسيقى-رقص-باله-آواز-اوپرا

آتشپاره-اقدس نجفى برين
فايقه آتشين گوگوش
پروانه خانم قشقايى
تاج السلطنه قاجار
عزيزه مصطفىزاده
خرامان قاسيمووا
فيدان قاسيمووا
Azerbaijan's First Ballerina, Gamar Almaszade
Opera Singer, Khuraman Gasimova
Aziza Mustafa Zadeh: Jazz, Mugam, Essentials of My Life
All Eyes On Aziza
The Oriental Princess of Jazz

دب- مد- گؤزه لليك

Modeling and Fashion in Azerbaijan
ريتا جبلى
نيگار طاليبووا

ورزش-ايدمان

Azerbaijani women and Circus Life

سايتهاى پروين اعتصامى

 
<$BloSunday, December 28, 2003
Avrupa Parlamentosu Üyesi Ceyhun:
Türban politik bir üniforma


Avrupa Parlamentosu Üyesi Ozan Ceyhun, Fransa ve Almanya'da olduğu gibi Türkiye'de de türbanın ''politik bir üniforma'' olduğunu, bu konuda kimsenin Avrupa Birliği'nden ümit beklememesi gerektiğini söyledi.


Ozan Ceyhun, ziyaretlerde bulunmak üzere geldiği Adana'da, Avrupa'da gündeme taşınan türban konusundaki gelişmeleri ve bu konuda Türkiye'ye yönelik yaklaşımları değerlendirdi.


Almanya Başbakanı Gerhard Schröder'in ''Öğretmenlerin okullarda türban takmalarına izin veremem'' açıklamalarına dikkati çeken Ceyhun, sorunun öğretmenlerin tutumundan kaynaklandığını vurgulayarak, ''Devlet okullarının tarafsızlığına inandığımız için bu olaylara izin verilmiyor'' dedi.


Çocukları yetiştirenlerin politize edilmiş dini sembolleri taşımaması gerektiğini belirten Ceyhun, şöyle devam etti:
''Toplumun huzur içerisinde yaşaması için bu önemli. Bu nedenle okuluna türbanla gitmek isteyen Afgan'a karşı da net bir tavır sergiliyoruz.


Fransa Cumhuriyeti kurulduğundan günden bugüne kadar laik bir devlettir. Bu nedenle okullarında tarafsızlığı bozacak hiçbir olaya izin vermiyorlar. Belli bir Müslüman kesim türbanı politik amaçlarına sembol olarak kullanmaya kalktığı için bu konular tartışılıyor.'' Türkiye'de de bazı sıkıntılar bulunduğunu ifade eden Ceyhun, başörtüsü ile karıştırılmaması gerektiğine de dikkati çekerek, ''Türban, başörtüsü değil. Türban politik bir üniforma ve tutucu, dogmatik bir İslamı temsil ediyor'' dedi.


Türbana üniversitelerde izin verilmesine karşı olduğunu ifade eden Ceyhun, ''Bu konudaki yasaklanmayı anlıyorum. Buna izin vermek demek, 5 yıl sonra türbanlıların yarattığı antidemokratik ortamda mini etekli bir kızın üniversiteye gidememesi anlamına gelir'' dedi.


Ceyhun, ''Türkiye'de kimse yanlış rüyalara kapılmasın. Türban gibi politik semboller için kimse AB'den bir şeyler ümit etmesin. Çünkü, AB içerisinde bunlara yer yok'' diye konuştu.

posted by <$BloFriday, December 26, 2003

قادين و پوليتيك چاليشمالاري


بو يازى
زؤهره وفايى وئبلاگيندان آلينيبدير.


11 – 14 آراليق٫ 2003 ده آنكارا شهرينده "تورك دونياسي قادينلاري دوستلوق و دايانيشما٫ 2 ينجي قورولتايي" برپا اولدو. بو قورولتايا زهره وفايي تبريزدن "قادين و پوليتيك چاليشمالاري" معروضه سىيله ايشتيراك ائتميشدي. بو معروضه بيرينجي يئري قازاناركن، اوچونجو قورولتايين عومومى عونواني كيمي ده سئچيلدي .
-----------------------------------------------------------------


تورك دونياسي اؤزونه عاييد بير چرچيوه سي واردير. بو چرچيوه ده ياشاييشا عاييد هر نه وارسا، يئر آليبدير. آنجاق بئله بير اسكي و ده يرلي دونيانين ايچينده گئده ن عنعنه لر و ايناملاردا، اوچ حيصصه داها آرتيق گؤزه چارپير: بير- ائكونومى حيصصه سي، ايكي- باشقا خالقلارلا علاقه ياراتماق حيصصه سي، اوچ- سوسيال و عاييله وي حيصصه .


بيرينجي حيصصه ده ان اسكي زامانلاردان بري، آتا بابالاريميز چوخ اؤنمله ائكونومىيه عاييد اولان بؤلوملري ايزله ييب و گونو گوندن يئنىليكلر ياراتماغا هئچ نه دن اسيرگه مه ميشلر. تورك دونياسينين بو گونكو ماددي وارليقلاري همين يارانميشلاردان آسيلي اولاراق، هله ده وار بو يولدا داواملي حالدا گئتمكده دير.


ايكينجي حيصصه، دئمك باشقا خالقلارلا علاقه ياراتماق اؤنمي، ايه ر گئچميش سئنه لرده تكجه قونشو خالقلارا عاييد اولوردو، بوگون ايسه دونيانين هر هاراسيندا و هر اؤلكه ده ياشايان خالقلار بو آماجدا آختاريليب، تاپيليب و يئني دوستلوقلار قورولور. بوگون داها سرحد ايشتيراكي اوزه ريندن يوخ بلكي داها اوزاق خالقلار دا، قيكيرداش اولدوقلاري حالدا و اورتاق منافئعي ايزله ديكلري حالدا، بير دوست كيمي قبول اولونورلار. يئني عصير بو باره ده البتته يئني طلبلري واردير و تورك دونياسيندا ياشايان باشچيلار خوصوصىيله بو علاقه لري قوروماغا هر تهرله جان آتيرلار.


اوچونجو حيصصه دئمك سوسيال و عاييله وي حيصصه، ائل طايفا، وطنداش و بو ساياق ايليشگيلري اولان كسلرين، دوروملاريدير. قادينلار عاييله لرين ان اؤنملي و اساسلي رولونو داشييان حالدا بو ساحه ده آرتيق يئر آچميشلار. بو ندنه گؤره، قادينلار حاققيندا يازيلان ياسا و قرارلار بير اؤلكه و بير اؤزه ل ياسايا عاييد يوخ بلكه يئنه ده هر بير ائلين اؤز عنعنه و عادتي اوزه رينده گئدير. تاسسوفله بو ساحه تكجه يئردير كي هله ده يئنيليكلري قبول ائتمه يه اؤزوندن چيخار و طلب گؤسترمير. بير طرفدن طبيعتين قويدوغو قانونلار قادينلار حاققيندا٫ اونلاري، دئمك قادينلاري، داواملي حالدا بير اؤنملي وظيفه ني داشيماغا مجبور ائد ير. قادينلاردا اولان اينجه ليك اونلاري بير پارا سرت ايشلردن اوزاق قالماغا كؤنوللو اولاراق چاغيرير. بير قادين دئييلن زامان ايلك اولاراق اونون عاييله دورومو گؤزه گلير، و ايلك سورولار يوزده دوخسان فاييز بير قاديندان بئله دير: ائولىسيز مي؟ نئچه ائولادينيز وار؟ ...حالبوكي بير اركك شخصه راستلاشان حالدا ايلك سورو بئله اولور: ايشينيز نه دير؟ نه ده چاليشيرسينيز؟ .......


بو سورولار سوسيال عومومى ايسته ييني قاديندان و ارككدن آيدينجا گؤسترير. تاسسوفله دوغو اؤلكه لرده بو فاييز داها آرتيق گؤرونور. بير قاديندان ايسته ك بئله سوسيولوژى باخيمدان، اونون اؤز عاييله سينه نه قده ر خئيرلي اولماسي اوزه ريندن گئدير و ايكينجي سيرادا بير قادينين سوسيال چاليشمالاري گؤزه گلير. طبيعي كي دوغو اؤلكه لرده و آرتيقجا تورك خالقلار چرچيوه سينده قادينلارين سوسيال چاليشمالاري، بئله بير چرچيوه يه سيغينماليدير.


سوروجو بير قادين، بئله خالق ايچنده غريبه بير قاديندير! و يا پيلوت بيريسي، يا لوكوموتيف سوروجوسو، يا بير فابريكا رئداكتورو، يا بير بينا رئداكتورلوغو، يا ....ساييره بو قرار ايشلر. ائل گؤزونو ترازي ائده رك، قادينلارين عاييله دن سوواي ايشلري داها ده يرلىسي اؤيرتمه نليك، همشيره ليك، طيبب و بو ساياق ايشلردير. بلكي بونا گؤره ده پوليتيك ساحه سينده تورك قادينلارين آز فاييزده گؤروروك. بئله آزليق موطلق اولاراق عاييله دن و ائلدن آسيلي دئييل. بلكه قادينلارين اؤز ايسته كلرينده بو باره ده بير چوخلو كاهيلليك گؤرونور. پوليتيك دونياسي تام دئيشيكليك احوالات طلب ائدير. ميثال بو دونيادا چاليشان بيريسي، اؤنجه تامام ساعاتلارين و زامانلارين سربست و آزاد اولماليدير. پوليتيك دونياسي و ايشي بير اؤزه ل ساعاتلارا عاييد دئييل و هر گون، هر آن، بئله بير شخص ايش باشيندا اولماليدير. آمما باخيرسان ديگر طرفدن عاييله لرده اولان شخصلر اؤزلرينه عاييد اولان گون و آنلارين هئچ نه ايله باشقاسينا بوراخماغا راضي دئييللر، بئله اولور كي بير قادين پوليتيك ساحه سينده چاليشمادا تكجه ايكي يولو موطلق حالدا سئچمه لىدير: ايش و يا عاييله! اوچونچو اورتاق يول آز گؤرونور، بئله بير يول آيريميندا دايانان بير قادين، گؤرونور كي عاييله ني، پوليتيك ايشلريندن اوستون توتور.


قئيد ائتديييم اوچونجو اورتاق يول او زامان اولور كي عاييله نين اركك باشچىسي اؤزلويونده بير پوليتيك آدامي اولموش اولسون. بئله حالدا او عاييله نين قادينلاري پوليتيك ساحه سينه چكيلمه يه آرتيق ايمكان تاپيرلار، آنجاق بئله پوليتيك ده موستقيل ايستكلر يوخ، بلكي همين عاييله باشچىسي ايسته ييندن آسيلي اولماغا مجبور قالير و هئچ زامان موخاليفت جبهه لره قوشولابيلمير. بو آجي فاكتلاري دئمكدن پوليتيك ساحه سينده موستقيل چاليشان قادينلاري يئري دانماق ايسته نيلمير، بلكي بئله قادينلارين سايي بير ائيله آز اولدوغو دئييلمكدير كي هئچ سايا گلمير!


قادينلارين ديگر چتينليكلري پوليتيك ساحه سينده بونداندير كي اونلار بير قادين اولاراق، جينسه ل لكيرلره و تؤهمتلره آرتيق توش گله بيليرلر. تاسسوفله اركك پوليتيكچىلرده بئله بير لكير و تؤهمت گؤرونمور و يا دوغرو حالدا بئله سهولر اولموشسا دا، اونلاري بير تهر باسيريب، اؤرته جكدير. آمما بير قاديني پوليتيك ساحه سيندن قيراغا قويماق اوچون، بئله بير قارا ياخماقلار و بياض تئرورلار داها اويقون گؤرونور. طبيعى كي بير قادين هر حالدا، اؤز ناموسو و آبريسينى داها آرتيق قوروماغا جيددييت گؤسترير. خوصوص دوغو اؤلكه لرده هله دوغرو دئموكراسي اؤز يئريني آلماديغينا گؤره، پوليتيك ساحه سينده چاليشان هر بير كيمسه، قات قات چتينليكلره معروض قالماسي، و قادينلار داها آرتيق، هامىيا بللي بير سؤزدور. بئله چتينليكلر ايه ر بير اركك پوليتيكچىيه عاييد اولورسا عاييله ساريسيندان، خوصوص آناسي و حيات يولداشي ساريسيندان، چوخ جيددي حالدا ايزله نير و اونا آرخا دورماغي، عاييله اؤزونه بير گؤره و كيمي سانير، حالبوكي بير قادين پوليتيك ساحه سينده بير چتينلىيه راستلاشارسا، ايلك اولاراق عاييله نين هده قورخوسو جانيني آلير و ايقتيدار ايستنطاقيندان قورتولورسا دا، عاييله سورولاريندان قورتولاجاغي يوخدور!!


هپ بو فاكتلار بير يئره توپلاناندان سونرا، باخيرسان بير اوجا قاييم ديوار، بير قادين و پوليتيك دونياسي آراسيندا دايانير. بو ديواري سينديران و آشان بير قادين وارسا، اونا اوره كدن آلقيشلار دئمه لىييك!
پوليتيك دونياسيندا يئني فيكيرلر گئتيره ن، يئني حركتلر يارادان قادينلاري، اؤنجه بيزلر بير قادين اولاراق، آلقيشلاييب و آرخا دورمالىييق. نه دن كي قادينلار بير اينسان اولاراق، دونيادا گئده ن هر ساحه ده چاليشماغا، باشاريلاري اولدوقلاري حالدا، ايذينلري اولماليدير، پوليتيك ساحه سي، بوگون حياتدا ان اؤنملي رولو اولان ساحه، قادينلارا بير چاليشقان كس كيمي يول وئرمه لىدير. آنجاق بئله يولو الده ائتمه يه گؤره ايلك اولاراق، قادينلار اؤزلوكلرينده ايشتيراك ائتمه ليديلر. سيزجه بوگون تورك دونياسيندا قاچ قادين پوليتيك ساحه سينده، ايلك سيرالاردا چا ليشيرلار؟

posted by <$BloTuesday, December 23, 2003

يكشنبه، 25 آبان، 1382
دکترمیر علی اکبر آل نبی

حئيران خانيم


در کنار زنان قهرمان آذربايجان چون نگار همرزم کوراوغلو ـ هاجر هم رزم قاچاق نبی ـ کلدانيه هم رزم بابک ـ زينب پاشا قهرمان مشروطيت ـ فاطمه بنت نعيمی رهبر قيام خونين حروفيان تبريز وده ها قهرمان ديگر اديبان و شاعران بزرگی از زنان بودند که خدمات ارزنده ای به ادبيات مشرق زمين نمودند از جمله پروين اعتصامی٫ خورشيد بانو ناتوان٫ پسته شکار قيزی٫ مهستی گنجوی و...... که مجال بحث همه اين مفاخر ميسر نخواهد بود و ای کاش باشند دوستانی که در خصوص قهرمانان شير زن ترک صفحه ای جداگانه باز کنند. امروز بهانه صحبت شاعره ترکی است از تبار کنگرلو از دنبلی های آذربايجان. اين شاعره دختر کريم خان که از افراد صاحب نام تبريز بود ميباشد که بعدها به نخجوان مهاجرت کردند.


حيران خانم مدتها در شهرهای نخجوان٫ اورميه و بخصوص خوی زندگی کرده است. زمان حيات ايشان معاصر فتحعلی شاه قاجار ميباشد. دحيران خانم عمری پر برکت داشتند و در طول حيات خود زمان سه پادشاه قاجار را درک کرده اند. حيران خانيم نامزذش را در خلال جنگ های خانمان برانداز ايران و روس از دست ميدهد و تا آخر عمر دردمندانه چشم به راه بازگشت او ميماند و تن به ازدواج مجدد نميدهد. حيران خانم تسلط ويژه ای به زبانهای ترکی و فارسی داشته است و در طول هشتاد سال عمر خود موفق به خلق آثار بديعی شده است که از نظر کيفيت در حد آثار نوابغ شعرا است.


بويون سرو-ى سهی زولفون موعنبر
جمالين يوسف-ى کنعانه بنزر
قاشين عاشيق لرين قصدينه گويا
خم اولموش تيغ-ى سر افشانه بنزر
آچاندا گؤزلرين آلير بو جانی
ياتاندا فتنه-يى دؤورانه بنزر
باخاندا نازيله تير-ى نيگاهين
کؤنولده خنجر-ى بوررانه بنزر
ديلين بولبول٫ ساچين سونبول٫ اوزون گول
کج اولموش کیپرييين پئيکانه بنزر
مه-ى روخسارين ائی حور-ى بئهئشتی
گولوستاندا گول-ى خندانه بنزر
ووروب باد-ى صبا زولفون داغيتميش
گول اوزده دسته-يى رئيحانه بنزر
لب-ى لعل-ى شفا بخشين عزيزيم
بئعئينه چئشمه-يى حئيوانه بنزر
خالين هيندو صيفت کونج-ى لبينده
اوتورموش تخت آرا سولطانه بنزر
سنين کويوندا عاشيقلار فغانی
چمنده بولبول-ى خوش خوانه بنزر
گؤزوم ياشی فراقيندان اؤزومه
سراسر لولو-يى غلطانه بنزر
اگر چه عاشيقين چوخدور ولئيکن
اينانما هئچ بيری حئيرانه بنزر

posted by <$BloSunday, December 21, 2003

شهربانو امانى: قضيه دانشجويان ضارب "ماهي صفت" را از وزارت كشور و نيروي انتظامي پيگيري مي‌كنيم


مقام معظم رهبري و رييس جمهوري بايد توجه ويژه به اين قضيه كنند و دستور برخورد با رسانه‌هايي را صادر كنند كه چنين تحركاتي را انجام مي‌دهند.

، ايسنا خبرگزاري دانشجويان ايران - اورميه
سرويس مجلس شوراي اسلامي

نماينده‌ي مردم اورميه در خانه ملت با انتقاد از عملكرد برخي رسانه‌ها و هنرمندان از تمسخر قوميت‌ها در كشور، توجه مسوولان بلندپايه‌ي نظام به اين موضوع را خواستار شد. شهربانو اماني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عملكرد برخي رسانه‌ها و هنرمندان در تمسخر قوميت‌ها براي خنداندن و شادكردن مردم را مورد انتقاد شديد قرار داد و اظهار داشت: چارلي چاپلين يكي از طنزپردازان غربي، علي‌رغم موفقيت بسيار بالاي خود، هيچ‌گاه افراد، شخصيت‌ها‌، قوميت‌ها و مليت‌ها را مورد تمسخر قرار نداد و در عين بيان واقعيت‌ها، به خنداندن مردم نيز اشتهار داشت.


وي ادامه داد: اما در كشور ما بدون الهام گرفتن از هنرمنداني نظير چارلي چاپلين و لورل هاردي، به اسم بذله‌گويي و طنز، لهجه‌ها و قوميت‌ها در رسانه‌هاي ما توسط هنرمندان مورد تمسخر قرار مي‌گيرد.


وي با بيان اين‌كه صدا و سيما نبايد بدون توجه به عواقب اين مسائل، نسبت به تمسخر آذري‌زبانان (تركها) اقدام كند، افزود: 30 ميليون آذري زبان (ترك) كه در طول تاريخ همواره به وظيفه‌ي خود نسبت به كشور عمل كرده‌اند، چرا بايد توسط رسانه‌اي نظير صدا و سيما كه مسوول حشر و نشر و بسط فرهنگ در كشور است، مورد تمسخر قرار گيرند؟ وي تصريح كرد: بارها اين مساله باعث جريحه‌دار شدن غرور اين قشر عظيم شده است و علي‌رغم تذكرات متعدد، اين رسانه‌ها درس عبرت نگرفته‌اند.


نماينده‌ي مردم اورميه با اشاره به واقعه‌ي اخير سينما فردوسي در برنامه‌ي ماهي صفت، خاطرنشان ساخت: ما هيچ‌گاه برهم زدن تجمعات قانوني را تاييد نمي‌كنيم، اما چند نفر از دانشجويان دانشگاه تهران در شدت عصبانيت به خاطر تمسخرهاي اين شخص با وي برخورد كرده‌اند. وي تصريح كرد: متاسفانه اين افراد نيز به عنوان اراذل و اوباش معرفي شده‌اند و براي آن‌ها قرار صادر شده است كه ما از طريق نيروي انتظامي و وزارت كشور قضيه را پي‌گيري مي‌نماييم.


اين نماينده‌ي مجلس در ادامه تعدد قوميت‌ها در كشور را به عنوان مزيتي معرفي كرد كه متاسفانه در طول 25 سال بعد از انقلاب از اين مزيت استفاده نشده و چنين مسائلي پيش آمده است. وي يادآور شد: هنوز جاي سئوال است كه اين افرادي‌ كه به تمسخر قوميت‌ها دست مي‌زنند، آيا هدايت‌شده و با اتكاء به يك حاشيه‌ي امن به اين‌كار مبادرت مي‌نمايند و يا خير؟ وي اضافه كرد: فكر مي‌كنم كج‌سليقگي، بدفهمي و كج‌فهمي باعث اين مسائل مي‌شود و اين‌كه بگوييم جرياني هدايت شده است، موردي مطرود و رد شده است.


اماني در پايان با درخواست از مسوولان براي رسيدگي به اين‌گونه قضايا گفت: مقام معظم رهبري و رييس جمهوري بايد توجه ويژه به اين قضيه كنند و دستور برخورد با رسانه‌هايي را صادر كنند كه چنين تحركاتي را انجام مي‌دهند.


گفتني است چندي پيش در جريان برپايي برنامه‌اي از جانب حميد ماهي‌صفت در سينما فردوسي تهران، عده‌اي از دانشجويان دانشگاه تهران به جرم برهم‌زدن نظم عمومي و ضرب و جرح ماهي صفت دستگير شدند و براي آنها قرار صادر شد.

posted by <$BloWednesday, December 17, 2003

كم سالترين بازداشتي سياسي تاريخ


تبريز- شهر اولين ها !!

در تاريخ 21 آذرماه 1382 ساعت 15 بعد از ظهر رضا نجفي ( 7ساله دانش آموز كلاس اول دبستان) به همراه عموي خويش براي قرائت فاتحه در محل گورستان تاريخي اماميه بر مزار فريدون ابراهيمي حاضر مي شوند اما هنوز پا در محوطه گورستان نگذاشته اند كه توسط نيروهاي بازدارنده(!؟) دستگير و به داخل ميني بوسي منتقل مي شوند يك ساعت بعد در حاليكه ميني بوس حامل 15 نفر ديگر است، با پيراهن هايشان كه بر سرشان كشيده شده است عازم بازداشتگاه شمارة 15 ـ خيايان صائب تبريزي مي گردند هنگام ورود به بازداشتگاه از تك تك افراد مشخصه نگاري مي شود. رضا نجفي نيز به همراه بقيه در ليست بازداشتي ها ثبت مي شود. رضا تك فرزند خانوادة نجفي دوساعت و نيم ديگر را به همراه عمويش در راهروي بازداشتگاه منتظر مي مانند تا يكي از اقوام آمده و رضا را تحويل بگيرد. در هنگام آزادي رضا سرهنگ مسئول بازداشتهاي آن روز به رضا مي گويد: ديگر از اين كارها نكني! آنطرفها پيدايت نشود؟!! و رضا با سر مي گويد : چشم!

زهره وفايي

posted by <$BloThursday, December 11, 2003
فاتحه: سن اؤلموسن٫ آغلايانين يوخ!اينكه يك ترك بيات-افشار (خانم شيرين عبادى) خود را از اولاد كورش بداند !


فاتحه خلق ترك در ايران خوانده شده است.: اينكه يك ترك بيات-افشار (خانم شيرين عبادى) خود را از اولاد كورش بداند -هرچند متخصصين امر به اين ادعا فقط با لبخندى پاسخ خواهند داد- بسيار عبرت آموز است.


يكى اينكه نشان مىدهد عقب ماندگى فرهنگى و جهالتى كه رژيم نژادپرست ايران در سد سال اخير در مغزهاى ايرانيان نشانده است٫ تا چه حد در اين كشور گسترده شده و فقط منحصر به عوام نبوده و خواص تحصيل كرده را هم مسموم كرده است.


ديگر عمق خودباختگى و استحاله و ناخودآگاهى ملى خلق ترك را در ايران كه در آستانه اضمحلال كامل است نشان مىدهد.


ديگر اينكه همه چيز جامعه توسعه نيافته٫ توسعه نيافته است حتى مبارزه حقوق بشرى آن نيز به ادبيات باستانگرايانه و دولتى نژادمحورانه متوسل مىشود كه فضاحتى تراژى كميك از باب مبارزات دمكراتيك و حقوق بشرى است و فقط در ايران مىتواند ديده شود.


حضور گروه كامكار كردى (كه ناسيوناليستهاى كرد -ياران غار قوميتگرايان ودولت فارس-ادعاى ارضى بر مناطق ترك نشين همان همدان را هم دارند) ٫ ادبيات كوروشيسم (فارغ از شخصيت حقيقى كورش تاريخى) كه نماد ايدئولوژى پان ايرانيسم و پهلوى است٫ شعرخوانى فارسى آنهم به عنوان سمبل كشور كثيرالمله اى كه دولت سعى در فارس كردن ملل آن دارد و آنهم در مراسم اعطاى جايزه حقوق بشر٫ ٫ آنهم به يك بانوى ترك كه دولت در صدد از بين بردن زبان از قضا مادرى ايشان تركى است٫ يعنى اينكه فاتحه خلق ترك در ايران خوانده شده است.:‌(خطاب به مليت ترك در ايران): سن اؤلموسن٫ آغلايانين يوخ!!


مساله تمسك خانم عبادى به كوروش ٫نه تنها راسيستهاى ايرانى را نااميد نكرد بلكه آنها را به وجد آورد. كافى است نگاهى به عكس العمل گروهها و شخصيتهاى متمايل و منسوب به فاشيسم فارسى و پان ايرانيسم آريايى بياندازيد. بر عكس گروهى كه از اين حركت ايشان نااميد شدند انديشمندان دمكرات٫ مبارزين بر عليه نژادپرستى و فعالين راستين دمكراسى و حقوق بشر اند . دليل آن نيز بسيار واضح است. بين دو كورش حقيقى-تاريخى و كورش نمادين=كوروشيسم (در انديشه پان ايرانيسم و راسيسم آريايى) فرق بسيار است. مبارزين حقوق بشر حق استفاده ابزارى از نمادهاى راسيسم و بنيادگرايان و ...را ندارند.


براى روشن شدن مطلب آنالوگى مىآورم:مساله مانند اين است كه يك مبارز حقوق بشر كرد تركيه اى -در زمانى كه وجود كردها در اين كشور نفى مىشد و به آنها ترك كوهى گفته مىشد و مثلا افتخار به سمبل آتيلا (با آن كه حقيقتا آتيلاى تاريخى خدماتى در تشكل فرهنگ٫ تمدن و هويت اروپايى هم داشته) نمادى در ايدئولوژى رسمى دولت و گروههاى نژادپرست اين كشور بود- در سخنرانى خود بگويد كه من نواده آتيلا هستم و ...... و يا در آفريقاى سياه ٫ زمانى كه آپارتايد نژادى بر عليه سياهان رسمى و قانونى بود و سفيد بودن برتريت و سياه بودن پستى بشمار مىآمد٫ يك سياه پوست مبارز حقوق بشر هنگام گرفتن جايزه اى براى حقوق بشر بگويد كه من نواده فلان شخصيت تاريخى سفيد هستم (هر چند نژاد سفيد به واقع رل برجسته اى در تاريخ داشته باشد هم).....


اساسا يكى از اشكالات عمده مبارزين حقوق بشر در ايران كثيرالمله اين است كه مساله نژادپرستى آريايى٫ فاشيسم فارسى و سياستهاى دولتى براى يكسان سازى و نابودى مليتهاى غيرفارس ايران و مبارزه با آنها در گفتمان و برنامه آنها جا و سنگينىلازم را ندارد٫ اين هم مانند آن است كه در آفريقاى جنوبى در دوران حاكميت آپارتايد رسمى و قانونى٫ مبارزه بر عليه آپارتايد نژادى در گفتمان حقوق بشرى مبارزين بومى گنجانده نشود كه امرى حقيقتا آبسورد مىشد. البته مبارزه حقوق بشر ابعاد و چم و خم بسيار دارد و خانم شيرين عبادى در اين مبارزه هنوز داراى جايگاهى بسيار مهم و برجسته است و منسوبيت ايشان به مليت ترك (هر چند خودش به الزامات آن واقف نباشد) باعث افتخار مليت ترك ايران.


ولى اينكه بسيارى از نخبگان و سياسيون و روشنفكران ايرانى مخصوصا فارس در سده اخير كمابيش تحت تاثير نژادپرستى آريايى و قوميتگرايى افراطى فارسى قرار گرفته اند٫ همچنين اينكه سياست راسيستى دولت ايران در نابود ساختن هويت ملى مليتهاى ايران و فارسسازى بر تركهاى ايران متمركز شده و در اين امر موفقيت نسبى هم بدست آورده هم از واقعيتهاى تلخ جامعه ايرانى است. در ضمن تاكيد بر هويت و مليت ترك خانم عبادى همدانى از طرف روشنفكران و نيروهاى دمكرات و خلق ترك ايران ناشى از گسترش و تعميق خودآگاهى ملى و جنبش هويت جويى و تلاشى شريف براى مقابله با سياست تحقير و خوار و پست نمودن تركها و همچنين در راستاى ثبيت هويت ملى ترك و هويت ارضى آذربايجان و ... است نه ناشى از راسيسم و ...(اساسا تركهاى ايران قائل به وجود نژادى به اسم ترك و يا فارس و عرب نيستند و اينها را هويت فرهنگى و زبانى و ملى مىدانند. در ايران تنها جريانى كه از ترك و عرب و فارس برداشت و تلقى نژادى دارد راسيسم آريايى و فاشيسم فارسى است)


خانم عبادى با نپوشيدن حجاب و روسرى اجبارى-كه صرفنظر از حق افراد باورمند به پوشيدن آن- همچنين ابزار و نمادى اساسى در بنيادگرايى و فاشيسم دينى ٫ اسلام دولتى در ايران است- در واقع و به درستى بر عليه بنيادگرايى دينى و دين دولتى و استفاده ابزارى از اعتقادات دينى موضع گرفت و باعث تقويت مبارزه دمكراسى٫ حقوق بشر و برابرى زنان و مردان در ايران كه آپارتايد جنسى در آن رسمى است شد. با اينهمه استفاده خانم عبادى از نماد كوروش كه ابزار و سمبولى اساسى در راسيسم آريايى و فاشيسم قومى و دولتى فارسى در ايران است ٫ ايشان را اين اين منظر در صف نيروهاى غير دمكراتيك سياسى و سياست دولتى نژادپرستى و آسيميلاسيونيست جاى داد و اين حركت ايشان بدون شك (سواى ضربه اى كه بر عليه هويت ملى خلق ترك٫ خلقى كه ايشان نيز بدان منسوب است) ضربه اى به مبارزه دمكراسى٫ حقوق بشر و برابرى اقوام و مليتها در ايران كه آپارتايد قومى در آن رسمى و دولتى است شد.


من از دوستان مىخواهم كه كمى به فرق دو پديده "كورش تاريخى" شخصى كه احتمالا وجود خارجى داشت ؛ با "پديده كوروشيسم-داريوشيسم" به عنوان اسطوره گرايى اى كه نقطه گرانيگاه باستانگرايى و پهلويسم است بپردازند. اينكه شخصيت حقيقى شخص كورش چگونه بود كوچكترين ارتباطى با كوروش نمادين راسيسم آريايى و فاشيسم فارسى و كلا كوروشيسم ندارد و اصلا موضوع بر سر كورش تاريخى نيست٫ بحث بر سر كورش نمادين و رابطه آن با راسيسم آريايى و فاشيسم قومى فارسى است. مفاهيم را نبايد با هم مخلوط ‌كرد. و اگر خواستند در باره پيوند اينهمه يعنى اسطوره گرايى و باستانگرايى كوروشيسم-داريوشيسم و جريان شونيستى ناسيوناليسم پهلوى از يك طرف و فاشيسم سياسى فارس٫ گرايشات راسيستى آريايى و نفوذ استعمار در ايران ٫ غيرخودى شمردن خلقها و ملتهاى ايران به نام غيرآريايى و انيرانى و سعى در حذف آنها و تمركزگرايى ....كمى مداقه كنند.


بنيادگرايى دينى تنها يكى از فرمهاى از راسيسم و نژادپرستى است ٫ فرم صاف و ناب راسيسم در ايران همان كوروشيسم و پان ايرانيسم و آرياگرى است كه بدون درك و نقد آن ٫ در كشور كثيرالمله و توسعه نيافته ايران هرگونه مبارزه حقوق بشرى و دمكراتيك چندان جدى و اساسى تلقى نخواهد شد. در كشورى كه اسير بنيادگرايى دينى است مبارزين حقوق بشر نمىتوانند مدافع بنيانها و چهارچوب بنيادگرايى دينى مانند اسلام سياسى باشند (اسلام حقيقى به حق باشد و يا نباشد)٫ در كشورى كه اسير راسيسم آريايى است٫ مدافعين حقوق بشر نمىتوانند مدافع بنيانها و چهارچوب راسيسم آريايى مانند باستانگرايى كوروشيسم باشند (شخص كورش حقيقى آزاده باشد و يا نباشد)

posted by <$BloMonday, December 08, 2003


دانشجويان دختر دانشگاه الزهرا برنامه های اهانت آميز نسبت به مليت ترك ايران را محکوم کردند

بسم الله الرحمن الرحيم

يَا اَيُّهَا الَّذينَ اَمَنوا لايَسخَر قَومٌ مِن قَومٍ عَسي اَن يَكُونُو خَيراً مِنهُم


وحدت و يكپارچگي ملي يكي از مولفه هاي مهم و استراتژيك امنيت در هر كشـوري بشـمار مي آيد .ليكن جاي بسي تاسف است كه سالهاست دراين مرز و بوم ، اين امر خطير به طرق مختلف و از جمله اهانت به هويت ها و قوميتهاي مختلف و با انواع تخقيرها و تهمتها مورد تهديد قرار مي گيرد و در برابر آن سكوت پيشه مي شود .


اخيراً نيز فرد بي مسئوليت ، گستاخ و معلوم الهويه اي به نام "ماهي صفت" بار ديگر در راستاي برنامه هاي سخيف و بي محتواي خود ، طي برنامه اي در سالن يكي از سينماهاي تهران، مبادرت به بي حرمتي و اهانت به قوميتهاي مختلف غير فارس ايراني ( البته زير لواي طنز ! و به بهانه خنداندن عده اي) ، آنهم در روز عيد بزرگ مسلمين ، عيد سعيد فطر، نموده كه اين امر منجر به بروز تشنج و درگيري در مراسم مزبور گرديده است .


ما جمعي از دانشجويان دانشگاه الزهراء ، هم صدا با نمايندگان محترم مجلس ، اجراي برنامه هاي توهين آميزي از اين دست را محكوم كرده ، با ابراز تاسف عميق خود ، خواستار پاسخگويي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين پرسش هستيم كه : چگونه است وزارتخانه اي كه مي بايد حامي و والي امور فرهنگي باشد ، با زير پا نهادن حقوق اجتماعي ، انساني و معنوي ميليونها شهروند ايراني و با ناديده انگاشتن اصول جامعه مدني !! و نيز اصول زيربنايي نظريه گفتگوي تمدنها !! ، خود به ترويج بي فرهنگي همت مي گمارد .


همچنين از مسئولين محترم قضايي كشور مصرانه تقاضا داريم تا از سويي ، با عنايت به جريحه دار شدن احساسات و غرور ملي و مخدوش گشتن حقوق عمومي ، با تعقيب و محاكمه مسبب يا مسببين "اصلي" حادثه و نيز صادركنندگان مجوز چنين برنامـه هايي ، شرط رعايت حداقل عدالت قضايي را به جا آوردند . چرا كه طبق قانون اساسي و بر مبناي ماده 608 قانون مجازات اسلامي ، هر كس از طريق استعمال الفاظ ركيك ، به ديگران توهين نموده و يا الفاظ و حركات وي در عرف جامعه موجب تخفيف و تحقير ديگران شود ، مستحق مجازات شلاق يا جريمه نقدي خواهد بود . ونيز براساس ماده 700 از همين قانون : " هر كس با نظم يا نثر يا بصورت كتبي يا شفاهي ، كسي را هجو كند و يا هجويه را منتشر نمايد، به حبس ا زيك تا شش ماه محكوم مي شود" .

از سوي ديگر ، با آزادي هر چه سريعتر و بي قيد و شرط دانشجوياني كه بنا به شهادت شاهدان در روز حادثه در خوابگاه حضور داشته و بدون ارتكاب هيچ جرمي به ناحق "ارازل و اوباش" ! خوانده شده اند ، از آنان اعاده حيثيت شود . چرا كه حتي با فرض صحت چنين اتهامي ، قرار وثيقه 72 ميليون توماني به هيچ وجه متناسب با نوع اتهام نبوده و برخلاف عدالت قضايي است .


در پايان از تمامي مدافعان حقوق بشر مي خواهيم تا با محكوميت چنين برنامه هايي ، حمايت خود را از دانشجويان بازداشت شده اعلام دارند .


امضا كنندگان : مريم شريفي ، سميه فلاحي ، تهمينه عليزاده ، طاهره عينالي ، راحله باقري ، فريده منوچهري ، نازنين نصري ، فهيمه موسي ، پرستو كرمي ، فرانك راميان ، مليحه شيخ ، زهرا محموديان ، فريده دارابي ، زينب اكبرپور ، زهرا يزدان پناه ، كبري عليزاده ، شيرين غفاري ، فاطمه نوروزي ، نسرين هوشمندي ، فاطمه هنرور ، راحله عالمي پروين ، صفوره دروگر ، سميه كوروش عبادي ، فاطمه رستمي ، كبري موسوي ، سمايه حدادي ، فاطمه تاجيك ، مريم مالمير ، زليخا رحيمي ، فاطمه محمودي ، معصومه محتشم ، پروانه سالاروند ، شمسي جلالي ، نجمه رضايي ، نجمه ترابي ، عاطفه جماروني ، عابده محمدي ، جميله لطفعلي پور ، ميترا حصاري ، آذر حقيقت ، سكينه علفي .

posted by <$BloSunday, December 07, 2003


اوچونجو مين ايلليک و آذربايجان ادبيياتی

باشلانيش مراسيمی
آذر آيينين ۱۲ سينده خانيم زهره وفايی نين
حوضورو و دانيشيقىيلا باشلاناجاق.
سايين ديلداشلارين بو مجليسه قاتيلمالارينى خاهيش ائديريک.
يئر : تهران - سرو مدنيت اوجاغی
چاغ : چهارشنبه ۱۲/۹/۱۳۸۲ ساعات ۱۸-۲۰

سايغيلارلا
آذربايجانلی گنجلر ائوی



اوچونجو مين ايليک و آذربايجان ادبياتی
بيرينجی مجليس


آذربايجان گنجلر ائوی طرفيندن 10 هفته ليک قورولان " اوچونجو مين ايلليک و آذربايجان ادبيياتی" آدلی سئمينارين بيرينجی توپلانتی سی آذر آيينين 12 ـ سينده سرو فرهنگسراسيندا قورولدو. بو مجليسده جناب "سعيد نجاری"؛ ده يرلی شاعيريميز "نوصرت کسمنلی"حاققيندا دانيشيق آپاردی. نجاری اؤز دانيشيقلاريندا نوصرت کسمنلىدن آذربايجان سئوگی شئعرينين تانريسی آدىيله قئيد ائده رکن: او سئوگی نی مودئرن فورمادا دئمک ايسته ييردی. بو نووع شئعرلر ايندی گونئي آذربايجانين شاعيرلرينده خوصوصيله خيياو شاعيرلرينده گؤزه چارپير. و اوتای شاعيرلرينده ايسه راميز رؤوشن و نوصرت کسمنلی بو فورمادا شئعر دئييرلر. نوصرت ين شئعرلرينده سئوگی عومومی اولاراق قئيده آلينير. او شئعرلرينده؛ عاييله، وطن، عئشق و . . . سئوگي لريندن ياد ائدير." دئدی.
همين مراسيمده خانيم زؤهره وفائی دانيشاجاق ايدی کی گله بيلمه دييي اوچون اؤز مکتوبويلا سؤزلرينی آذربايجان گنجلرينه چاتديردی.


آذربايجان ائولادلارينا اوره کدن سالام!-زهره وفائی


گلره م دئديم، گؤره رم دئديم، من سايديغيمی سايديم، آمما فلک ده اؤز ايشينده دير . . . سانکی قيسمتيميز هئله ده آيريليقدير! بئله اوزاقدان دانيشاندا، گؤزلريميزی گؤرمه يه ـ گؤرمه يه، يئنه دوز دانيشمالىييق! يالان سؤز قوخوسوندان بللی اولور! دوغروسو ائولادلاريم، کئچميش سهولريمه گؤره، بير داها گؤروشونوزه اوتانديم! نه تک بو توپلانتىدا، هئچ زامان ائولادلاريميزا ياخشی آنا اولا بيلمه ميشيک! ان آزی، ائولادلاريميزين بو ساياق ديار به ديار، قاپی ـ قاپی گزمکلری من آنانين سوچودور! هاردان بير داها ييغا بيلره م اون دوققوز ميليون ديدرگين ائولاديمی آنا قوجاغينا، آتا اوجاغينا؟ اوچوتمايايديم گره ک قوشو . . . گره ک کی شنگيل ـ منگيل يئرينه پينوکيو ناغيلی، فاطما خانيم يئرينه سيندرئللا ناغيلی ديله گلنده ديرناقلاريملا اويايديم بئله اويدورانلارين گؤزلرينی! آمما باخ کی بير ده سنی فارسجا دانيشديرديم تا مکتبده چتينليک چکمه يه سن! آنا اوره يي ! بير ده آغلامالی احواللارا گولدوم تا کدرلنمه يه سن، بير ده سنه باش ايمه ک اؤيرتديم تا سلامت قالاسان! سهوه باخ! سلامت قالاسان تا باشقاسينا چؤره ک ياپاسان، قويون اوتاراسان، داش داشيياسان، يئر اکيب حاصيل يئتيريب و نهايت بيزدن يئىلری بئجرديب، بويونلارينى يوغونلاداسان! سهوه باخ! آغزيمدا ياشماق، اوزومده روبند، مندن بوندان آرتيق توقعى ائتمه ائولاديم! يئنی عصير يئنی نسيل اوچوندور. گؤیلره الين چاتيرسا بولودلاری داغيت، يئرلره الين چاتيرسا، قاچاق کوهول لر يار، يوموروقلا حيصارلاردان بير يول آچ، اينسان کيمی ياشاماغا دوغرو اينسانلاردان اؤيوت آل، مقصد بير اولسا دا، يوللار يوزدور! بيرينی سينا، اولمادی باشقاسی . . . يورولمادان يول آل! حيات سورمک تک اؤزوموزون بورجوموز يوخ، کئچميشلرين امانتی، گله جه يين تاريخیدير! ايه ر آتا ـ آناوی و اونلارين سهولرينى باغيشلاييرسان و ايه ر اؤزونه لاييقجه آذربايجان ائولادی آدينى آليرسان، آتا چؤره يی، آنا امه يی حلالين اولسون ائولاد!


ائل سنه باخير، سن ده ائله باخ! فخرىيله، ايراده يله و اولو تانرىدان بيزده پای اولان درين باشارىيلا.


زهره وفائی


قئيد ائتمه لی ييک کی گلن هفته نين ايشتيراکچی سی جناب توکل غنىلو فيلولوق و زنجان بيليم يوردونون اوستادی اولاجاق. چهارشنبه (19/9/1382)، ساعات 20 _ 18، فرهنگسرای سرو(بانو)

posted by <$BloMonday, December 01, 2003

لاله جوانشير


1357 ده موغاندا آنادان اولوب٫ تبريز دانيشگاهيندا بييولوژى اوزره اوخويور. ايلك شئعرينى مدينه گولگونون كؤچدويو گون يازميشدير. سون واختلاردا شئعرلرينى كيتاب ائتمه يه چاليشير.


شئعرلر "بايقوش" (يئنى ادبييات آنلاييشينا دوغرو) تبريز چاپى٫ اوچ آيليق ادبييات درگيسينين بيرينجى ايل٫ بيرينجى سايىسيندان. قيش 1379 آلينميشدير.

ساعاتى كؤكله يه جكسن
تيك٫ تيك٫ تيك
فيرلاناجاق تيكه – تيكه
لحظه لرى.

و من
گئجه نين او اوزونده كى ايشيغا اؤله جه يم.
تيك- تيك –تيك
تيكه- تيكه لحظه لرى.

ياغيشا اوشويه جه يم
تيكه- تيكه لحظه لرى

عونوانينى چيخماز كوچه لردن سوروشوب
سنه گئجه نين اينتاهاسين
گؤنده ره جه يم.

تبريز. 17 مهر 79.

يک زيبايی محض . آياق اوستو تنهاليق
از وئبلاگ
خرس مهربان


من دوسال پیش مجله ای ترکی خريدم که با تمام نشريات ترکی که گرفته بودم فرق داشت و اين مجله تمام ترکی بود ولی در ان اثری از حرف های کليشه ای و ضد شوونيستی و ...خبری نبود هرچه بود شعر و ادبيات بود اسم مجله جغد (اسم مجله بايقوش است. تورك خاتون) بود و طرح جغد که توسط فدريکو گارسيا لورکا کشيده شده بود در روی جلد خودنمايی می کرد . عکسی و شعری از لورکا در صفحه اول بود و شعرهايی از سيمين بهبهبانی٫ حميد مصدق به ترکی ترجمه شده بود چند شعر از شعرای ترک ايران همچنين از اذربايجان٫ ترکيه يوگسلاوی و شعرهايی از شعرای امريکايی٫ اروپايی٫ عربی و کره ايی به ترکی ترجمه شده بود . ادرس مجله دانشکده علوم گروه فيزيک بود من چند بار رفتم مسئولين ش را نديدم . گفتند فارغ التحصيل شده اند و متاسفانه تلفنی ادرسی هم پيدا نکردم ولی اسم يکی از مسئولين مجله لاله جوانشير بود چند ماه بعد کتاب شعری از ايشان ديدم و اين يادداشت را در واقع به خاطر معرفی اين کتاب اوردم . از چند تن از کتابفروشی ها و پرسيدم تا ايشان را پيدا کنم بالاخره يکی گفت که ايشان هم به سوئد رفته اند . چند شعر از اين کتاب آياق اوستو تنهاليق برايتان می اورم متاسفانه نتونستم به فارسی هم ترجمه کنم از دوستانی که نمی تونند بخوانند پوزش می خواهم

آياق دره - دره ...
اياق دره - دره
قونور ساچلاريما خيالين
سن
پيريل - پيريل يانيرسان
شهرين گئجه چيراغلاريندا.
من ،
ياواش - ياواش تؤکولوره م
پنچره داليسينداکی
آياق اوستو تنهاليغيما
و بيليره م کی
بو شهر اونودولاسی دئييل .

تبريز. 14 آبان. 79

posted by